Regulamin przyjmowania i rozpatrywania reklamacji klientów przez RKB sp. z o.o.
- Regulamin ustala zasady postępowania w przypadku wniesienia przez klienta reklamacji w związku ze świadczeniem usług przez Brokera.
- Na potrzeby postanowień Regulaminu niżej wymienionym pojęciom nadaje się następujące znaczenie:
- Broker – RKB sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Powstańców Śląskich 121/206 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej, Wydział VI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 000047974;
- Reklamacja – jakiekolwiek oświadczenie Klienta wyrażające zastrzeżenia związane z usługami wykonywanymi wobec niego niezależnie od tego, jak zostanie ono nazwane (w szczególności skarga, reklamacja, zażalenie);
- Klient – podmiot, wobec którego Broker wykonuje czynności w ramach prowadzonej przez siebie działalności brokerskiej w rozumieniu ustawy z dnia 29.12.2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń.
- Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Brokera można składać:
- pisemnie: osobiście w siedzibie Brokera, przesyłką poleconą na adres: ul. Powstańców Śląskich 121/206, 52-332 Wrocław, albo na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, wpisany do bazy adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 tej ustawy,
- ustnie: telefonicznie albo osobiście do protokołu w siedzibie Brokera,
- elektronicznie na adres reklamacje@rkb.pl.
- Odpowiedź Brokera na reklamację zostanie udzielona w formie pisemnej, albo pocztą elektroniczną, jeżeli osoba składająca reklamację złoży wniosek o udzielnie odpowiedzi w tej formie. Dodatkowo na wniosek osoby składającej reklamację Broker potwierdza pisemnie lub w inny uzgodniony sposób fakt jej złożenia.
- Broker udzieli odpowiedzi na reklamację bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
- W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni, Broker wyśle klientowi w tym terminie informację o przyczynach opóźnienia, wskazując okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy i określając przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
- W przypadku nieuwzględnienia roszczeń wynikających z reklamacji, klientowi przysługuje możliwość:
- wystąpienia z wnioskiem do Rzecznika Finansowego;
- wystąpienia z powództwem do sądu powszechnego.